Listáim listája

Van egy mániám. Na jó, nem csak egy van, de ez nagy precizitást igényel. Mindent, amit lehet, listába szedek, feljegyzek valahova, emlékeztetőbe írok. Van 3-4 pici füzetem, néhány noteszem, határidőnaplóm, post it papírom, és a telefonomban egy tucat jegyzet. Miért van erre szükség? Egyszerű: imádom ha valami szépen rendszerezve van. És van is egy új kedvencem, amitől hatékonyabb lehetek.

Ismeritek Purinkát? Én húsvétkor láttam először a munkáit fent a várban egy vásáron. Mikor megláttam, tudtam, hogy nekem teremtették azt a sok mindent, amit készít. Csupa színes termék, rengeteg ötlettel, vicces részletekkel, sajátos humorral. Mivel nagyon szeretek írni, ezért a munkái közül elsősorban a kapcsos mappák, jegyzetfüzetek, naplók és receptfüzetek ejtették rabul a szívemet. Ezeken kívül készít még másokat is, aki kíváncsi, keressen rá a nevére facebookon,vagy vásárolhat a www.purinka.meska.hu oldalon is tőle. 


Ha nyaralni indulunk, ha hazautazunk hétvégére, ha közeledik a karácsony, vagy a nagybevásárlás ideje, leülök és türelmesen listát készítek arról, hogy mit kell vennem/vinnem/beszereznem/előkészítenem. Ezután ellenőrzöm a lista pontjait, kiegészítem ha szükséges és gyakran le is fénymásolom. Ha glamour vagy joy napok közelednek, felírom magamnak, hogy az aktuális szezonban milyen ruhára, cipőre, kiegészítőre lesz szükségem, és ezt a listát viszem magammal a vásárlásra is. Van egy könyvlistám és egy filmlistám, ahova a leendő szerelmeim nevét írom, így csak rá kell pillantanom szülinap, névnap, és a különféle ünnepek előtt. Elolvasom előre a kritikákat, utánanézek interneten, megnézem, hogy mit mondtak róla azok, akik már olvasták/nézték. Így fontossági sorrendet készítek, gondosan ügyelve arra, hogy külön legyen romantikus lista, krimi lista, zombis lista, stb. (Írók szerint különválogatva.)
Nyaralás előtt összeszedem a gondolataimat és feljegyzem az összes szükséges pakolni valót egy irtó hosszú listára. Ha vonattal megyünk, az állomások nevét is felírom az indulási és érkezési időpontok mellé. Külön listán vezetem a pasis nyaralós pakolni valókat és a nőit. És persze ami a kutyáknak kell. Ezen belül kicsi listákat is készítek, részletezem a tárgyakat fürdőszobai/ruha/vegyes kategóriákba.
Van egy bevásárlólistám, ami általános, és van egy ami időszakos.  Egész évben gyűjtögetem az infót, hogy ki minek örülne karácsonykor, minden megjegyzésnél előkapom a noteszemet, és gyorsan le is írom magamnak az ötleteket. Van szűk-család listám, és olyan is, ahova mindent feljegyzek, amit szupernek gondolok, és utólag találom ki, hogy kié lehetne. Végül pedig van olyan lista is, amire azokat a témákat írom fel, amikről mindenképpen szeretnék írni a blogon.



Mindig az a típus voltam, aki a kupiban is megtalálja a szükséges dolgokat, akit csak a határidő motivál, akinek a tisztaság sokkal fontosabb a rendnél. Úgy látszik én is igencsak öregszem, próbálom tudatosan levetkőzni ezt a rossz szokásomat, és törekedni a rendszerességre, a rendszerezésre, és az önfegyelem gyakorlására. A munkám során ez amúgy is elengedhetetlen, a privát dolgaimban pedig igencsak szükséges és célszerű. Ebben nagy segítséget nyújt a rengeteg listám, amiket egyszerűen imádok írni.

Van egy csomó színes tollam, ceruzám, és a legfontosabb: rengeteg noteszom.  Mindenféle formájúak, vastagságúak, színűek. Azt hittem mindenem megvan egy jó kis listázáshoz, de mikor megláttam Purinka csodáit, már tudtam, bővítenem kell a repertoárt. Igazán szép, csajos dolgai vannak, élvezet őket nézegetni, és elképzelni, hogy melyik füzetbe vajon mit lehetne leginkább írogatni. Most összeszedtem a kedvenceimet, amik a leginkább illenek hozzám, és várom, hogy eljöjjön az én időm. Remélem, Purinkának pedig rendesen fogy a portékája, és ezáltal többen jutnak vidám noteszekhez, receptfüzetekhez. Már csak a kívánságaimról kell egy lista, arról, hogy melyik termékek tartoznak a gondolatbeli top 10-be, és hogy kiknek szeretnék Purinka-művet ajándékozni. Persze sorrendben.



Szeretnéd kölcsönkérni valamelyik listámat? 


Címkék: