Szivecske stílusosan

A szerelem egyik legnépszerűbb szimbóluma a szív. Szerepel számos képeslapon, párnán, belevésve padokba, hatalmas giccses lufikon, csokoládékon és létezik plüss anyagból is. De vajon kell-e ennyire hivalkodó formában a képünkbe nyomni mindenen eme szimbólumot?

Szerencsés helyzetben vagyok, nem kaptam még soha egyik fent felsorolt csodából sem. Bizonyára az én hibám, hogy nem vagyok eléggé szentimentális típus, de rosszul vagyok a vörös szívecskéktől. Valentin napkor kifejezetten idegesítenek a szív formájú bonbonok, pólók, direkt erre az alkalomra készített bélyegek. A romantika számomra az apró figyelmességekben rejlik. Egy gombóc fagyit, egy esti sétát vagy egy közösen eltöltött délutánt sokkal jobban tudok értékelni bármilyen szív formába rendezett okosságnál. 
Hogy ne tűnjön úgy, hogy nem vagyok kompromisszumkész, megmutatok néhàny verziót, ami számomra igényesen jelképezi a szerelmet, egyedi, különleges. 

Egy kő formáját sok minden alakítja az évek során, legyen az az elhelyezkedése, hogy mihez ér hozzá, hogyan csiszolódik. Így természetesen nagy öröm felfedezni egy kőben elbújt szívecskét. Ha kirándulni mész, vagy patakparton, vízparton jársz, érdemes keresni akár szív formájú köveket is, szép ajándék lehet bárkinek. Kabalának különösen aranyos.


F.barátnőm nyakában egyik nap egy nagyon szép szív alakú kék medált fedeztem fel, ami visszafogottságával, és a maga bájával szolid romantikát sugallt. Cseppet sem volt tolakodó, harsány, hivalkodó. Pont annyira hívta fel magára a figyelmet, amennyire maga F. is szokta. Nem tudatosan varázsol maga köré figyelmet, egész egyszerűen kislányos stílusa valahogy vonzza azt. Hiszek abban, hogy egy igazán érdekes személyiségnek nincs szüksége reklámra, ahogyan egy igazi szerelemnél sem szükséges szívet tetováltatnunk a homlokunk közepére. 


Ha sikerül rászánni magunkat arra, hogy érzelmeinket papírra vessük, érdemes azt olyan módon tenni, hogy a szeretett személy ne rohanjon hanyatt homlok a világ túlsó felére. Egy kedves piros borítékba tegyünk saját kézzel készített képeslapot, színes lufinak álcázott szívecskékkel. Könnyen elkészíthető, vidám, kedves meglepetés. Nagyon aranyos szülinapi meghívónak, évfordulókra és titkos hódolók számára is. Ki ne örülne egy ebbe eldugott kis üzenetnek, akár egy kolléga akar szép napot szerezni neki, akár maga a nagy Ő.


Ha a gyerekszobát szeretnénk feldíszíteni, és mindenképpen ragaszkodunk a szív formához, semmiképpen se merüljön ki a kreativitásunk a hatalmas, piros párnák mázsányi mennyiségű beszerzésében. Édes kis szíveket varrhatunk filcből, melyeket egymás alá fel lehet fűzni, így az egészen apró csemeték gyönyörködhetnek akár a babakocsinál is ebben, míg nagyobbaknak a függönyhöz is fel lehet akasztani forgónak. Hiába van szív szív hátán, mégis nagyon kedves látvány a csupa kézzel készült apróság.


T., akiről már korábban is írtam, nagyon kedves a szívemnek. Nem csak azért, mert egy királylány, hanem azért is, mert képes meglátni a jót bármiben. Néha ugyan egy kis tuszkolásra van szüksége, de akkor is kiszúrja a szeme a szépet. Kaptam tőle egy homokból csepegtetett szívet, amit egy strandolás alkalmával készített. A pici ujjain folyt végig az iszap és homok, úgy koncentálhatott közben. Magam is nagyon szeretek homokból várat csöpögtetni, vagy akár hidat, medencét, vagy amit éppen a fantáziám diktál. Ha szeretnél valakit meglepni egy egyszerű nyári estén valami kedvességgel, akkor kövesd a királylány példáját, és koszold össze a kezed! Sokkal eredetibb, mint egy bicskával a fába vésni egy szívet. Fáj a fának, bárhogyan is készül. Felesleges. És neked sem árt egy kis pancsolás.


Végül mutatok egy példát arra, amikor akkor ér utól az üzenet, amikor nem is számítasz rá. Egyik nap, mikor dolgozni mentem, egy panel épület aljánál lavíroztam az olajfoltok között, védtem a kis balerinacipőmet. Megláttam, hogy az egyik foltnak szív formája van. Rögtön le is fotóztam. Hogy miért? Azért, mert nem véletlen üzenet ez egy nehéz nap elején, igen is hiszem, hogy azért láttam meg, hogy eszembe jusson, nem lehet olyan nap, amikor minden ránk zúdul és semmi jó nem történik. Csak hajlamosak vagyunk a rossz dolgokra koncentrálni, a vidámak felett pedig elsiklani. Tegyél jót magadnak és légy nyitott a jóra! És ehhez nem szükséges valami nagy horderejű dolog, nem kellenek hozzá petárdák, tűzijáték, vegyél a kedvesednek hazafelé egy hideg üdítőt, kaktusz jégkrémet, vagy mutasd meg az aznapi olajfoltodat!

Neked is van kedvenc szívecskéd?




Címkék: