Katie Fforde - Recept a szerelemhez

Mint ahogyan azt már korábban is említettem, nagy érdeklődéssel fogadok minden könyvújdonságot. Legyen az csak számomra újdonság, vagy akár az egész olvasóközönség számára új könyv, új sztori. Van azonban egy írónő, akinek nagyon tartottam a regényeitől. Ő Katie Fforde.

Az írótól nem az a könyv az első, amit elolvastam, amit a mai szerdai Napi Kincsként ajánlani fogok, de ez igazán kedves a szívemnek. A 'Recept a szerelemhez' címet viselő regény címlapján a következő mondat áll: "A szerelem a legédesebb hozzávaló". Amikor ezt először olvastam, visszatettem a könyvet a polcra, mondván, hogy a szirupos, romantikától csöpögő könyvek nem a kedvenceim, és nem is vagyok hajlandó megkedvelni őket. Ezután elolvastam a könyv hátulján lévő ajánlót, ami még inkább elvette a kedvem attól, hogy akár egy sort is elolvassak.

Hetekkel később mégis rászántam magam arra, hogy egy esélyt adjak a történetnek. Ennek az volt az egyetlen oka, hogy egyszerűen imádom a tv-ben mostanában olyan népszerű főzős vetélkedőket. Nagyon szeretem azt, ahogyan a műsor elején a résztvevők megkapják az aznapi feladatot, kihívást, amit aztán igyekeznek nagyon kreatívan teljesíteni. Csak az a szomorú, hogy a kereskedelmi csatornák pont a lényeget nem mutatják meg nekünk. A főzés apró részleteit, a szakácsok igazi tehetségét.


Ebben a könyvben Zoe, a főhős, egy igen nagy tehetséggel megáldott lány, akinek mindene a főzés és a kreatív alkotás. Az író pontosan lefesti nekünk, hogy milyenek a háttérmunkák, kulisszatitkok a tv show forgatása és a verseny közben, megtudhatjuk, hogy milyen alapanyagokkal lehet varázsolni, és hogy a kitartás, a humor, és a szerelem az igazi fűszere a történetnek. Ahogyan leírja, hogy Zoe hogyan dolgozik főzés közben, az felér egy kóstolással, szinte érzed az ételek ízét a szádban, vagy illatát az orrodban. Még egyetlen szakácskönyv sem tudta ennyire pontosan szemléltetni a hozzávalók színességét. Be vagy sózva olvasás közben, annyira várod a következő versenyfeladatot, a zsűri véleményét vagy a nehéz helyzeteknél a szupergyors ötletek megvalósításának pontos leírását. Nagyon izgalmas a szerelmi szál is, romantikus de nem túlságosan, tetszettek a rövid titkos találkák, közös főzöcskézések, vagy az, hogy ebben a könyvben az esti mesét szakácskönyvből olvassák fel.

Én nem vagyok nagy szakács, bár igyekszem minél ügyesebb lenni. Nem tudok titkos fogásokat készíteni 5 perc alatt, nem tudok kelt tésztát csinálni, sem pedig szuflét vagy egy "egyszerű" steak-et. De azt tudom, hogy a könyv elolvasását követően annyi energiát éreztem magamban, hogy egy mesterszakácsot is lepipált volna a lendületem. És bár a könyv valóban egy 3-4 nap alatt kivégezhető szerelmes sztori, el kell ismernem, van olyan nap, amikor csak és kizárólag erre van szükségem a jókedv eléréséhez. Bátran ajánlom minden korosztálynak. (Érdemes tudni, hogy az írónő könyveiben olykor van egy-egy utalás a többi könyvre, de minden sztori önmagában is érthető. Aki úgy érzi, hogy szívesen megismerkedne Zoe történetével, az -szerény javaslatom szerint- olvassa el előtte a 'Száz boldog esküvőm' című regényt ettől a szerzőtől, hiszen egy kevés előzmény, utalás olvasható benne. Mindkettő könyv nagyon vidám, érdemes belefogni). Ki ne szeretne egy hét alatt kettő csodálatosan bájos és vicces sztorit megismerni?



Címkék: