Színes kaják, őrült kotyvalékok

Egyszer T., akiről már korábban jeleztem, hogy egy igazi királylány, csodálatos dolgot hozott be a munkahelyünkre. Pont két ünnep között unatkoztunk a tök üres munkahelyünkön, mikor úgy gondolta, hogy felvidít minket a kis dinnye formájú sütijeivel. Vidám színűek és nagyon finomak voltak. Az én ízlésemnek pontosan megfeleltek, neonszínben világítottak, amiről reméltem, hogy olyan hatásuk lesz, mint a nyelvfestős nyalókának. Felejthetetlen és letörölhetetlen. 


Amikor a nagypapám születésnapját ünnepeltük, szerettem volna sütni valami sósat. De nem csak valami egyszerűt (bár nem tudok sütni), hanem valami különlegeset. Mivel hatalmas konyhai bravúrokra nem vagyok képes, ezért felhívtam T.-t ételfesték infó miatt és egy hirtelen ötlettől vezérelve végül kék ételfestéket vettem. A kacsa formájú szaggatóformával szuper kis kacsasereget készítettem, bár iszonyatosan kékre sikerültek. Az ízük természetesen ugyanolyan volt, mint az összes sós aprósütinek, csak a színük volt más. Mikor a vendégeket kínáltam, mindenki kíváncsi volt, hogy miért nem sárgák a kiskacsák. Mivel nyár volt, úgy tűnt logikusnak, hogy Balaton színű sütik legyenek. Kicsit agyament a dolog, de egyáltalán nem lepődött meg senki az ötletemen (hiszen párszor azért már előfordult hasonló). A nagypapám és a nagymamám ették belőle a legtöbbet, aminek nagyon örültem. (Majdnem mindenkinek kék lett a nyelve tőle. D.-nek főleg, mert ő nagy rajongója volt.)


Valamivel később szintén sósat szerettem volna készíteni, de egy kevés túróval. A tésztája nagyon könnyű volt, a színe pedig mesés. A málna színű ételfestéknek vakítóanbrutálrózsaszín színe van ugyanis. Ez volt az első pink ételfestékes próbálkozásom, és nagyon büszke voltam arra, hogy anyukám igencsak kerek szülinapján mindenki kedvesen, udvariasan (kissé kételkedve az épelméjűségemben) megköszönte. Néhányan csodálkoztak azon, hogy vajon miért pont anyunak szánom a rózsaszínt, de mivel nagyon szeretem őt, nem is volt kérdés, hogy a kedvenc színű sütimmel szeretném megajándékozni. Egész jó lett. A színélmény mindenképpen. Van egy kedvenc salátám, aminek szintén szuper színe van. Mindenképpen szeretném, ha tudnátok, hogy nem csak ételfestékkel "bütykölök", így megosztom veletek a kedvenc céklasalátám készítésének módját is. Végy egy átlátszó edényt, aminek a falán szépen átlátszik majd a rózsaszín szín. Hozzávalóként vegyél két üveg céklát, egy nagy zsírszegény tejfölt, 5-6 evőkanál majonézt, egy nagyobb kerek almát és egy szintén elég nagy fej lila hagymát. A céklát vágd fel szépen csíkokra, és a tejföllel együtt tedd az átlátszó falú edénybe. Erre szórd rá az apróra felszeletelt lila hagymát, és reszeld rá a meghámozott almát. Ha összekevered és egy kevés majonézt is teszel hozzá, szuper íze (NEM céklaíze) lesz. De még szuperebb színe!!!! A biztonság kedvéért hagyd még egy éjszakára a hűtőben, hogy összeérjenek az ízek. Nagyon szép a sali, főleg ha rántott hússal eszed egy tányéron, hiszen a panír beszívja a saláta lötyis részét, és így a husid is rózsaszín színű lehet!!! Tiszta Disney tányér! Ajánlom azoknak, akik nem csípik az ételfestéket, de szeretnék színessé varázsolni a napjukat egy kis konyhában matatással. (és szeretnék ha a nyelvük is pink lenne) 

Vágyom még valami szuper kék ételre (ami természetes kék), de erre nem sok esélyem van. Addig is megküzdök a különféle színezőkkel. Karácsonyra neonzöld fenyőfákat szeretnék gyártani, citromsárga csillagokkal, piros mikulás sapkákkal. Szuper kihívás, ami szép színes nyelveket produkál majd.

Te is készítettél már valamit ételfestékkel?



Címkék: